Bangkok

Daar zijn we dan!

Wink

Op dit moment zitten we alweer in het noorden van Thailand, Chiang Mai.

Van Bangkok heb ik niets meegekregen, want ik was zo ziek als een hond haha! (Laetitia natuurlijk, en nu gelukkig weer boven Jan). Ik verdroeg geen etensgeuren (en die waren er in onze wijk Banglampu aan de lopende band en wilde niets eten, maar moest dat natuurlijk wel! En dan de overgang van 0 naar de vochtige 35 graden. Als dit een jetleg was dan heb ik hem nog nooit meegemaakt. Gauw vergeten dus!

Rens heeft des te meer gezien want die trok er in zijn eentje op uit en nam dan een looptempo dat hij met mij nooit kan nemen. Zo heeft hij uren door de stad gerend en ook nog de fietstocht gemaakt die we eigenlijk samen zouden doen. Hij is erg tevreden en heeft een aardige kijk gekregen op de stad. Straks komt zijn eigen verhaal. Banglampu is een backpackwijk, maar het is wel een erge kermis geworden met veel harde muziek, een grote braderie.

Wat ik echt jammer vind is dat ik Kovit niet heb gezien. Ik heb in het hotel al wel zijn emailadres en telefoonnummer gekregen en wij zijn later nog een dag in Bangkok, dus er is nog een kans. Kovit is een medestudent van mij uit Thailand, violist, met wie ik veel heb opgetrokken,o.a. omdat hij in de laan Copes woonde (om de hoek van de Surinamestraat), maar vooral omdat hij zo ontzettend lief was! We waren allemaal dol op hem. Hij schijnt hier een bekendheid op muziekgebied te zijn.

We hadden een gezellige verjaardag bij Klaartje, samen met Maria, heel genoeglijk zo met mijn zussen. In Dusseldorff hadden we een heerlijk hotel met sauna en whirlpool en daar hebben we lekker van genoten. Zaterdagochtend welgemoed vertrokken naar het vliegveld, alles liep op rolletjes.We hebben zelfs een stukje in een magneethangtrein gezeten op weg naar onze terminal. De reis duurde uiteindelijk 22 uur, jaja met het overslaan van een nacht.

Er zijn hier veel massage mogelijkheden en voor 4 euro per uur is je hele lichaam, behalve je buik behandeld! Je kunt ook alleen je voeten doen, heerlijk. Na dit inspannende mailen gaan we weer naar de massage!

Vanavond gaan we naar een Night Safari hier in de buurt. Zullen we een heleboel 'wilde' dieren zien haha.

Hieronder komt Rens zijn verhaal, want hij heeft Bangkok gezien.

<!--[if !vml]--><!--[endif]-->

- Mamma gaat vaker een hoofddoekje dragen.

- Vertraging in Iran -Khomeiny Airport- 3 uur extra.

- Door naar Bangkok.

- Vliegtuistoel is geen bed.

- Vliegtuigeten is niet vies maar na 5 keer wel te veel.

- Vliegtuigfilm is niet spannend-lopen stewardessen door het beeld.

- Bangkok 33 grdn, zon, tuktuk, vies en leuk.

Veel wats(=tempel).

Veel boeddas.

Veel toeristen.

Veel (etens)stalletjes

Veel Bhumibol.

Eerste masages(beloofd wat).

Gefietst in hitte maar veel gezien.

Veel gelopen en genoten.

Mamma veel last van jetlag veel gerust.

- Gister gevlogen naar Chiang Mai -eitje.

Veel wats (zie boven).

Veel boeddas.

Minder toeristen.

(Etens)stalletjes.

Veel Bhumibol (is op fotos ook jong geweest nu 81).

- Eten is bijzonder lekker en heel divers.

- Nachtmarkt voor de deur. We slapen achter.

Reacties

Reacties

Anne

Hoi Tiets en Rens,

Ben ik de eerste die reageert?
Leuk verslag! Van Rens beetje kort maar krachtig!

Veel plezier

Anne

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!